Bugaboo: geboren uit een fascinatie voor wielen

Innovatief. Dat was de introductie eind jaren negentig. Ontstaan vanuit een afstudeerproject voor de TU in Eindhoven, en vanuit de inspiratie waarin ‘vrij bewegen’ centraal stond. Om slechts een paar jaar later te figureren in ‘Sex & the City’. En dan gaat het snel. In een tijdperk waarin de hippe kinderwagen een ‘jogger’ was (slechts een enkeling ging inderdaad rennend op pad), lanceerde Bugaboo een nieuw, doordacht concept. Compleet met zwenkwieltjes voor optimale wendbaarheid en gemak, grote wielen
voor ruig terrein, een adaptor zodat je met een simpele klik je maxi-cosi op het onderstel kan plaatsen, en met wat simpele aanpassingen verander je je kinderwagen in een buggy. Ongelooflijk praktisch. Een reeks aan hippe kleuren deden de rest.

Inmiddels is Bugaboo actief in meer dan 50 landen ter wereld en heeft de fascinatie voor wielen zich naar ander ‘rolling stuff’ uitgebreid. De nieuwste vondst is de Bugaboo Boxer. Dit keer een ingenieus koffersysteem gericht op de ‘urban traveler’. Vier wieltjes die je koffer met cabinebagage na de check-in in een handomdraai veranderen in je trolley voor aan boord.

Binnenkort meer over dit feelgoodbrand, de passie, de missie en de ambitie.

BrandBugabooYear2018