100 jaar Mondriaan: Succesvolle campagne

100 Jaar Mondriaan kleurt Den Haag rood-geel-blauw.

Niemand in Den Haag kon het ontgaan, zomer 2017 stond in het teken van Piet Mondriaan. Het Gemeentemuseum viert het 100 jarig bestaan van kunstbeweging “De Stijl” met een grootse overzichtstentoonstelling en presenteert alle 300 Mondriaans in één expositie ‘100 jaar Mondriaan – De Stijl’. Het jaar kan niet meer stuk, het Gemeentemuseum koerst af op een recordbezoek. Tegelijkertijd kleurde de stad rood-geel-blauw. In winkeletalages, op prominente gebouwen, in de Hofvijver, in vlaggenmasten, overal in de stad kwam de zo typerende kleurencombinatie terug.
Een mooie en onderscheidende aanpak om kunst dichtbij de inwoners van Den Haag te brengen. Hiermee wordt 100 Jaar Mondriaan – De Stijl gevierd met de hele stad en niet alleen met de kunstliefhebber. Daarmee verdient deze campagne de titel feelgoodbrand.

Het succes is overweldigend. Niet alleen de museumbezoeker, juist ook de stad heeft de kunstenaar omarmd. De 300 toolkits voor de middenstand om hun etalage in Mondriaan-stijl aan te kleden, waren binnen de korst mogelijke tijd op. Uiteindelijk hebben ruim 800 bedrijven, van De Bijenkorf tot reisboekenwinkel Stanley & Livingstone een etalage in Mondriaansfeer gecreeërd.
Binnenkort alle ins & outs van deze opvallende campagne.

Brand100 jaar MondriaanYear2018